Hirdetés

Friss topikok

Fogathajtás

2012.02.29. 21:46 | joejudge | Szólj hozzá!

 Sziasztok!

 

Sikerült időt szakítanom arra, hogy végre elmeséljem nektek, hogy ott voltam a december első hétvégéjén rendezett OTP Bank Fogathajtó Világkupán, ahova muszáj voltam elmennem, hiszen párom rajong a fogathajtásért. Nem tudom honnan ered nála ez a nagy imádat a fogathajtás iránt, de már gyerekkorában is arról ábrándozott, hogy ő egyszer fogathajtó lesz. Lehet, hogy előző életében görög volt és az olimpián részt vett a fogathajtó versenyeken, ezért maradt meg nála még ma napig ez a szenvedély, ki tudja?

Érdekes, hogy milyen régi időkre nyúlik vissza a fogathajtás története. Ugye lovak mindig is voltak, aztán jöttek a lovas kocsik, szekerek, és persze a versengés az emberek között, hogy kinek van jobb lova, kinek van szebb szekere, lovas kocsija, kié a leggyorsabb fogat. Szerintem ebből a versengésből alakulhatott ki a fogathajtás, mint egyfajta sport vagy versenyszám, ahol bizonyíthatták a fogathajtók, hogy igenis ők a legjobbak.

Aztán a fogathajtás végül hivatalosan is sportággá vált. Sőt, létezik pónifogathajtás is, ami nekem nagyon érdekes, mert amikor póniról beszélnek nekem mindig azok a kis cuki állatok jutnak eszembe, akiket a búcsúban lovagolnak meg a kisgyerekek. Szerintem ők egyáltalán nem arra valóak, hogy versenyszerűen űzzük velük a fogathajtást.

Na, most nagyon elkanyarodtam az eredeti témámtól, hogy kicsit mesélek a decemberi fogathajtó versenyről. Szóval a versenyen ott volt mindenki, aki számít ebben a sportágban. Engem annyira nem szórakoztat, nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé, de párom ragaszkodott hozzá, hogy elkísérjem. Ő nagyon élvezte, nekem csak úgy vánszorgott az idő, de lenyűgözött a lovak szépsége. Nagyon gyönyörű és fenséges állatok. Ennél már csak a fogathajtók ügyességét és bátorságát csodáltam jobban. Nem lennék képes ilyen hidegvérrel végigcsinálni egy fogathajtó versenyt, ahogy ők. Gondolom rengeteg munka és kitartás kell ahhoz, hogy valakiből fogathajtó váljon.

A következő fogathajtó versenyen megint ott leszünk, bár én azért reménykedek, hogy legközelebb tv-ből fogjuk nézni a fogathajtókat.

Nektek mi a véleményetek a fogathajtásról, lennétek fogathajtók vagy inkább megmaradtok más sportoknál?

Címkék: fogathajtás fogat hajtás

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszmester.blog.hu/api/trackback/id/tr754227375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása